عورت اور سیاست ۔ شاکر منظور 

554

عورت اور سیاست 

تحریر: شاکر منظور 
دی بلوچستان پوسٹ

سیاست ہر انسان کا بنیادی حق ہے۔ عورت نے سیاست میں اس وقت حصہ لینا شروع کیا جب پورے سیاسی نظام پر پدرسری  کی گرفت تھی۔پدرسری سیاسی نظام کی وجہ سے عورت  کے انفرادی، سیاسی، سماجی اور معاشی حقوق پامال ہو رہے تھے۔ پدرسری نظام میں عورت کی سیاسی نمائندگی نہیں تھی۔ سیاسی نمائندگی نہ ہونے کی وجہ سے عورت  کو دبانا ایک عام روایت تھی۔

انسانی تاریخ میں عورت  کے سیاسی دبائو کی ایک بنیادی وجہ یہ تھی کہ مردوں نے خواتین کے لیے سیاسی، سماجی اور معاشی پالیسیاں مرتب کیں۔ پالیسی سازی  کے عمل میں، مردوں نے ہمیشہ وہ عملی حکمت  ترتیب دینے کی کوشش کی جو صرف مردوں کے مفادات اور مراعات کا تحفظ کرتے تھے ۔

سیاسی تاریخ میں پدرسری نظام میں یک طرفہ فیصلہ سازی نے خواتین کی زندگیوں کو مشکل بنا دیا۔ مثال کے طور پر، خواتین گھر کے کاموں تک محدود تھیں، جیسے بچوں، شوہر کی دیکھ بھال، کھانا پکانا، صفائی ستھرائی، اور یہاں تک کہ برقع پہننا۔ ان غیر فطری پابندیوں نے خواتین پر نہ صرف ذہنی اور جسمانی ذمہ داریوں کا بوجھ ڈالا بلکہ انہیں ان کے سیاسی، معاشی اور سماجی حقوق سے بھی محروم کردیا۔ خواتین مسلسل سیاسی محرومی، معاشی  بدحالی ، سماجی عدم مساوات اور نفسیاتی تعصب کا شکار بنیں۔

پدرسری نظام کے تاریخی جبر اور ناانصافیوں پر خواتین بیدار ہوئے۔ اسی بیداری سے دنیا بھر کی خواتین نے سیاسی حقوق کے حصول کے لیے انتھک احتجاج کیا۔ جیسا کہ پدرسری نظام نے محسوس کرنا شروع کیا کہ خواتین کو اس طرح کی جسمانی غلامی میں رکھنے کے نتائج شدید ہوں گے، آخر کار مرد یہ تسلیم کرنے پر مجبور ہوئے کہ خواتین کو سیاست میں مساوی حیثیت حاصل ہے، کیونکہ عورتیں بھی انسان ہیں۔

سیاست ایک جمہوری عمل ہے اور تمام انسانوں کو ووٹ کا حق حاصل ہے۔ جمہوریت تمام لوگوں کی یکساں شرکت پر یقین رکھتی ہے، چاہے ان کا تعلق کسی بھی جنس سے ہو۔ جمہوری استدلال کے مطابق  انسانی آبادی کے کسی بھی حصے کو سیاسی عمل سے دور رکھا جائے تو جمہوریت ادھوری رہ جاتی ہے۔ ایک جمہوری معاشرے کے قیام کے لیے فیصلہ سازی کے عمل میں خواتین کا حصہ لینا ضروری ہے۔

انسانی معاشرے کی ترقی اور خوشی کے لیے  عورت  کا سیاسی عمل کا حصہ بننا ضروری ہے۔ خواتین کو اپنے سیاسی فیصلے خود کرنے کا فطری حق ہے۔ جمہوری پروسس  کی تکمیل کے لیے عورت اتنی ہی ضروری ہے جتنی کہ انسان کی بقا کے لیے آکسیجن۔ ایک آزاد جمہوری معاشرہ خواتین کے سیاسی، سماجی، معاشی، مذہبی، قانونی، جنسی، لسانی، تعلیمی اور شہری حقوق کا ضامن ہوتا ہے۔

اس حقیقت سے کوئی  شعور یافتہ شخص انکار نہیں کر سکتا کہ عورتوں کو  اپنی  ذہنی اور جسمانی سکون کے لیے غلام بنا کر رکھنا اخلاقی طور پر جائز نہیں ہے ۔ غلامی ایک غیر انسانی اور غیر فطری عمل ہے۔ عورتوں پر سخت کنٹرول   ذہنی  تنگ نظری کا  عکاسی کرتے  ہے۔ انسانی معاشرے میں جہالت، غربت اور پسماندگی کی بنیاد  ی وجہ ،عورتوں کو مردوں کی جنسی تسکین کے لیے جنسی اشیاء کے طور پر تصور کرنا ہے۔ خواتین کی جنسی آزادی کی تحریک کا بنیادی اصول یہ ہے کہ عورت ایک مکمل انسان ہے، اور اسے اپنی زندگی اور جنسیت کے بارے میں فیصلے کرنے کا  پوراحق حاصل ہے۔ کسی مرد کو عورت کی زندگی، جسم اور جنسیت کے بارے میں فیصلے کرنے کا حق نہیں ہے۔

حقوق نسواں کے فروغ سے لے کر  سیاسی حقوق کے حصول کے لیے مختلف سیاسی تحریکوں تک، دنیا بھر کی خواتین جدوجہد کے مختلف مراحل میں شامل ہیں۔ تحریک نسواں کی پہلی لہر خواتین کے سیاسی حقوق پر مرکوز تھی اور علمبردار اور نظریاتی خواتین کی دلیرانہ قربانیوں کے ذریعے اب دنیا بھر کی خواتین نے ووٹ کا حق حاصل کر لیا ہے۔ اس انقلابی اقدام نے بلاشبہ خواتین کی تقدیر بدلنے کی ایک مثال قائم کی ہے۔ اس تاریخی کامیابی نے خواتین کو مزید منظم اور موثر انداز میں اپنے دیگر حقوق حاصل کرنے کے لیے خود اعتمادی دی ہے۔

انیسویں صدی میں، امریکی اور یورپی ممالک میں عورتوں نے اپنی سیاسی آزادی، انسانی مساوات، سماجی انصاف، اور پدرسری نظام کے خاتمے کے لیے سیاسی ریلیاں، احتجاج، پمفلٹ، اخباری مضامین، یونیورسٹی کے لیکچرز، اور علمی سرگرمی کا آغاز کیا۔ رفتہ رفتہ ان سیاسی سرگرمیوں نے تحریک نسواں کو جنم دیا۔ پھر تحریکِ نسواں نے ایک منظم سیاسی شکل اختیار کی اور خواتین کے تمام مسخ شدہ حقوق کے حصول کے لیے مختلف ادوار میں موثر تحریکیں چلاتی رہیں۔ حقوق نسواں کی تحریک کی تفہیم کو آسان بنانے کے لیے حقوق نسواں کی تحریکوں کو حقوق نسواں نے مختلف زمروں میں تقسیم کیا ہے۔ تاہم، بہت سی حرکتیں ایک دوسرے سے ملتی جلتی ہیں، اس لیے وہ مختلف ادوار میں ایک دوسرے کے ساتھ مطابقت رکھتی ہیں۔ ان تحریکوں کی چند مثالیں یہ ہیں۔

خواتین کے سیاسی حقوق کی تحریک کو مختلف مراحل میں تقسیم کیا گیا ہے۔ حقوق نسواں کی پہلی لہر میں خواتین نے اپنے سیاسی حقوق کے لیے مہم چلائی اور جائیداد کے حقوق کے حصول کے لیے کوششیں بھی کیں۔ حقوق نسواں کی دوسری لہر میں خواتین نے اپنی شخصی آزادی کے لیے تحریک شروع کی۔ حقوق نسواں کی تیسری لہر میں، خواتین نے سماجی اور ثقافتی مساوات کے ساتھ ساتھ قانونی حقوق کے لیے بھی جدوجہد کی۔ چوتھی لہر میں خواتین نے حقوق نسواں کی تحریک کو صرف عورت  تک محدود نہیں رکھا بلکہ تیسری جنس کے حقوق کے لیے بھی آواز بلند کی۔

ان سیاسی تحریکوں کے نتیجے میں آج پوری دنیا میں  عورت دبانے کے بجائے سیاسی ووٹنگ اور دیگر سیاسی مقاصد میں حصہ لے رہی ہیں۔ بلاشبہ دنیا بھر کی تمام خواتین اکٹھی ہو کر خواتین کی آزادی کی تحریک کو مزید موثر اور مضبوط بنائیں گی تاکہ دنیا کی تمام عورتوں کو تمام بنیادی حقوق مل سکیں۔


دی بلوچستان پوسٹ: اس تحریر میں پیش کیئے گئے خیالات اور آراء لکھاری کے ذاتی ہیں، ضروری نہیں ان سے دی بلوچستان پوسٹ میڈیا نیٹورک متفق ہے یا یہ خیالات ادارے کے پالیسیوں کا اظہار ہیں۔